• Ik ontvang graag de nieuwsbrief!

    Stuur de nieuwsbrief naar:

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Neem contact op

Neem contact op

Maak kennis met je mobiliteitsmakelaar

Regio West-Overijssel

Arnold Helfrich

06 2535 7227

Regio Twente

Raymond Rutten

06 2557 8096

De MONO campagne richt zich op het met één ding bezig zijn als je auto rijdt of fietst. En dat is het verkeer. MONO is ongestoord onderweg, zonder afleiding van appjes, social media posts en al die andere dingen die je met je smartphone kunt doen. Hoe kan jij als werkgever MONO rijden tot de bedrijfscultuur maken?

Smartphones dragen bij aan verkeersveiligheid door rijtaakondersteuning zoals navigatie. Tegelijkertijd zijn we de hele dag bereikbaar, via dezelfde smartphone. Dat kan praktisch en leuk zijn, maar het heeft ook nadelen. Elke keer als je een berichtje ontvangt, ben je afgeleid van de weg, wat de kans op een ongeluk verdubbelt. Ben je aan het appen, dan is het risico zelfs zes keer zo groot.

Een snelle apper heeft al snel 3 seconden nodig om een woord als ‘voetbalveld’ te typen. Tel maar eens langzaam af van 3 naar 0. Zo lang kijk je dus niet op de weg. In die 3 seconden kan er veel gebeuren in het verkeer. In de auto ben je letterlijk een voetbalveld verder. Je rijdt toch ook niet 3 seconden met je ogen dicht?

Gevaarlijk dus. Voor jezelf én voor overige verkeersdeelnemers. Daarom is de campagne MONO ontwikkeld. In de campagne worden tips gegeven om MONO onderdeel te maken van je bedrijfscultuur. Die tips willen we graag met je delen!

 

  1. Ga het gesprek aan met werknemers, zodat je kunt aangeven dat de veiligheid van je medewerkers altijd bovenaan staat.
  2. Maak afspraken waarvan je weet dat je die als organisatie kan nakomen.
  3. Geen bericht is goed bericht. Maak afspraken welke berichten urgent zijn en hoe je met spoedgevallen omgaat.
  4. Leg afspraken officieel vast, dat voelt minder vrijblijvend. Klik hier om een voorbeeldtekst te bekijken.
  5. Laat als management zien dat je achter de gemaakte afspraken staat en er zoveel mogelijk rekening mee houdt.
  6. MONO rijden kan op verschillende manieren bijdragen aan het bedrijfsresultaat. Laat de resultaten zien.
  7. Het uitdragen van MONO werkt mee aan een beter bedrijfsimago. Vertel klanten, partners en andere relaties dat je bedrijf MONO rijdt.
  8. Reageer adequaat op ontwikkelingen. De coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat we anders communiceren en ons reisgedrag aanpassen.
  9. Stel zakelijke telefoons zo in te dat er MONO wordt gereden. Zo worden medewerkers onderweg niet afgeleid door binnenkomende berichten.
  10. Download de MONO-communicatiemiddelen. We hebben een mooi pakket met middelen die je kunt inzetten. Bekijk ze hier! MONO toolkit tips  of neem een kijkje op mono.nl

 

Glimlachende vrouw is haar fiets op slot aan het doen
  • Tip je werkgever

  • Ik kwam dit tegen op OverijsselOnderweg!
  • denkt graag mee over mobiliteit.

Benieuwd hoe jij kunt bijdragen aan duurzame mobiliteit?

Neem direct contact op met één van onze mobiliteitsmakelaars en ontvang onafhankelijk, persoonlijk advies op maat.

Foto van een brug tijdens zonsondergang

Regio West-Overijssel

Arnold Helfrich

06 2535 7227

a.helfrich@overijssel.nl

Regio Twente

Raymond Rutten

06 2557 8096

r.rutten@overijssel.nl